Blog,  Nieuws

Een slogan maken? Hoe pak je dat aan.

Een goede promotieactie heeft een pakkende slagzin nodig. Een slagzin die iets met je doet. Maar hoe pak je zoiets nou aan?

De wetenschap van neuro-marketing leert dat wij allemaal associaties maken in ons onderbewustzijn. Sommige woorden en afbeeldingen zijn negatief geladen en sommige activeren juist positieve gevoelens. Een slimme marketeer maakt gebruik van positief geladen woorden om een positief gevoel over zijn merk te creëren.

Om dit te doen is het natuurlijk wel belangrijk om je doelgroep te kennen. Nederlandse millennials zijn bijvoorbeeld eigenzinnig en voelen zich aangesproken bij waarden zoals vrijheid, authenticiteit en duurzaamheid. Maak dus gebruik van je kennis. Een passende slogan voor een hip kledingmerk zou dus kunnen zijn: Be your true self! Het is simpel en het spreekt aan.

Maar je kunt het natuurlijk nog grootser aanpakken door een leus te ontwikkelen die iedereen aanspreekt. Graag wil ik de leus “Hallo Jumbo” als voorbeeld nemen. Wanneer je voor de twintigste keer op de radio Hallo Jumbo hoort denk je er misschien nog niet zo veel bij. Maar deze eenvoudige leus pakt ons allemaal op een onbewust slinkse wijze dat het eigenlijk verboden zou moeten zijn. Maar waarom is deze leus eigenlijk zo krachtig?

De kracht van deze slogan zit juist in de frequentie waarin we het woordje Hallo dagelijks gebruiken.  Na veel herhaling heeft de marketeer van Jumbo bereikt dat we het woordje Hallo niet meer zonder Jumbo kunnen associëren. En wanneer jij op je rustige dag Hallo tegen je buurvrouw zegt is er onbewust een stemmetje in je hoofd die op zijn beurt Jumbo zegt. Probeer daar maar eens vanaf te komen.

Dit is maar slechts een van de vele voorbeelden. Ben je geïnteresseerd in het onderwerp en wil je hier een keertje over sparren, neem dan contact op.

Ben jij op zoek naar een slogan voor je bedrijf, product of promotieactie? Wij helpen graag met het ontwikkelen van een krachtige slogan!

Voor meer informatie ga je naar:

Call Now ButtonBel nu!